Συχνές Ερωτήσεις

qa

Σε μία φράση: Γιατί Ρομποτική;

Διότι μέσω της Ρομποτικής τα παιδιά μας ικανοποιούν πλήρως και ευχάριστα την εκ φύσεως προδιάθεσή τους για ανακάλυψη (από τη θεωρία στην πράξη), της επιστήμης!

Σε μία φράση: Γιατί Ρομποτική στο CityLab;

Στο CityLab "γίνεται κάτι παραπάνω από Ρομποτική" (Κατερίνα, 11 ετών).

Να περιγράψουμε τα Εργαστήρια και τις ομάδες;

Ο ιδανικός αριθμός ομάδων και παιδιών ανά ομάδα δεν ορίζεται μονοσήμαντα. Η ηλικία, οι χαρακτήρες, το επίπεδο του τμήματος, είναι μερικοί από τους παράγοντες που το επηρεάζουν. Σε κάθε περίπτωση, τα παιδιά του Robotics Lab εντάσσονται σε τριμελείς ή διμελείς ομάδες. Κάθε τμήμα έχει μέχρι οχτώ ομάδες ή μέχρι εικοσιένα παιδιά το πολύ. Τα νούμερα αυτά είναι συγκεκριμένα και εξασφαλίζουν την επίτευξη του στόχου της κάθε ομάδας και του σκοπού του προγράμματος. Τονίζεται ότι οι συνθήκες στο CityLab (εισηγητές, χώροι, εξοπλισμός, εμπειρία) εξασφαλίζουν την υψηλή ποιότητα και συνεργασία είτε για δέκα είτε για είκοσι παιδιά ταυτόχρονα! Οι εισηγητές μας μπορούν να χειριστούν εξίσου καλά τα λίγα παιδιά και τα πολλά, με όλες τις απορίες τους και οτιδήποτε άλλο προκύψει!

Πόσο διαρκούν τα εργαστήρια;

 Η καλύτερη, πληρέστερη και ολοκληρωμένη απόκτηση ουσιαστικής γνώσης έρχεται με την παρακολούθηση του ετήσιου κύκλου εργαστηρίων (Σεπτέμβριος – Ιούνιος). Στον κύκλο αυτό, ο οποίος είναι προσεκτικά δομημένος και σχεδιασμένος, μπορούν να ενταχθούν χωρίς πρόβλημα σε συγκεκριμένα ενδιάμεσα χρονικά σημεία νέοι μαθητές σχεδόν σε όλα τα Labs. Υπάρχει ειδική μέριμνα για το χειρισμό τους και για να «ευθυγραμμιστούν» με τους υπόλοιπους χωρίς μαθησιακά κενά.

Δύο λόγια για το χώρο και τις εγκαταστάσεις;

Το CityLab βρίσκεται στον Άλιμο, στην οδό Γ. Κονδύλη 4, «επάνω» στην παραλιακή λεωφόρο και απέναντι από τη στάση "Ζέφυρος" του Τραμ. Τα παιδιά μπορούν να έρχονται και μόνα τους - η πρόσβαση είναι εύκολη και ασφαλής είτε με μέσα μαζικής μεταφοράς είτε με τα πόδια, όλες τις ώρες της ημέρας, ενώ υπάρχει και ιδιόκτητος χώρος πάρκινγκ. 

Οι προδιαγραφές της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής “απαιτούν” έναν άνετο χώρο, που υποστηρίζει την ανάπτυξη συνεργατικών δραστηριοτήτων και σχέσεων αλλά και την πρόσωπο-με-πρόσωπο επικοινωνία μεταξύ των “μηχανικών” μας.

Οι εγκαταστάσεις είναι σχεδιασμένες με αυστηρές προδιαγραφές εργονομίας, υγιεινής και ασφάλειας. Σε 185 συνολικά τετραγωνικά μέτρα εργαστηρίων, με ύψος αιθουσών 5 m και επιπρόσθετα 90 m2 βοηθητικών χώρων, τα παιδιά μπορούν να δραστηριοποιούνται όσο θέλουν στο φυσικά αεριζόμενο, φωτιζόμενο και κλιματιζόμενο χώρο, χωρίς να κουράζονται.

Στους μεγάλους πάγκους εργασίας οι ομάδες δουλεύουν άνετα και παράλληλα στον ίδιο χώρο. Έτσι μόνο υπάρχει συναγωνισμός και διατηρείται υψηλό ενδιαφέρον και άμιλλα σε ένα κλίμα παρακίνησης, ενθουσιασμού και δημιουργίας!

Σημαντική φροντίδα έχει δοθεί στο σχεδιασμό του υπόλοιπου χώρου, ο οποίος υποστηρίζει την παραμονή τρίτων (γονέων, μικρότερων παιδιών, παιδιών σε αναμονή για εργαστήριο) σε εργονομικό και άνετο περιβάλλον.

Οι "προχωρημένοι" μαθητές δεν "βαριούνται" στην ομάδα τους;

Όχι. Οι «μαθητές» κατατάσσονται ανάλογα με την ηλικία τους και σε ομάδες φίλων και γνωστών μεταξύ τους - η βασική ιδέα της ομαδικής δουλειάς στο CityLab είναι ότι οι «δυνατοί» μαθητές παρακινούν και βοηθούν τους υπόλοιπους της ομάδας τους με αποτέλεσμα να μαθαίνουν όλοι από όλους και όλοι μαζί από τον εισηγητή. Το σύστημα αυτό αποδίδει καλύτερα από τη συνήθη διάκριση σε «τμήματα προχωρημένων» και «τμήματα αρχαρίων».

Πρέπει να αγοράσω κάτι; Τι πρέπει να έχει το παιδί μαζί του;

Όχι και τίποτε, αντίστοιχα. Ο απαιτούμενος εξοπλισμός ρομποτικής και ο προσωπικός υπολογιστής παρέχεται στα εργαστήρια του CityLab σε κάθε μαθητή.

Παραδίδετε "ιδιαίτερα" μαθήματα ρομποτικής;

Κατηγορηματικά όχι! Μόνο σε ομάδες! Τα "Ιδιαίτερα" μαθήματα σε ένα άτομο, ακυρώνουν τον σχεδιασμό του προγράμματος ρομποτικής που απαιτεί ομαδική εργασία. Κατ' εξαίρεση γίνονται "Εντατικά Εισαγωγικά Σεμινάρια" μόνο σε παιδιά που θέλουν να ενταχθούν σε συγκεκριμένα Labs τα οποία έχουν ήδη ξεκινήσει και βρίσκονται σε συγκεκριμένο επίπεδο κατά περίπτωση. Ακόμη και τα ιδιαίτερα μαθήματα σε μία ομάδα των τριών π.χ. παιδιών δεν είναι σωστή παιδαγωγικά προσέγγιση - τα παιδιά πρέπει να βλέπουν κι άλλες ομάδες, στον ίδιο χώρο με αυτά, να δημιουργούν και να προσπαθούν μαζί.

Από ποια ηλικία μπορεί ένα παιδί να συμμετάσχει στις δραστηριότητες του CityLab;

Οι μικρότεροι μαθητές είναι πέντε χρονών, ξεκινούν με εντυπωσιακά αποτελέσματα και συνεχίζουν με ακόμη εντυπωσιακότερα σε πολλούς τομείς.

Από πού ξεκινάει το κάθε παιδί;

Απλά: από την ομάδα του και το πρόγραμμα που έχει ενταχθεί! Πραγματικά απλά και χωρίς άγχος, όλα είναι ήδη μελετημένα πολύ προσεκτικά, ώστε τα παιδιά να προχωρούν και να δημιουργούν όλα μαζί χωρίς κενά και απορίες. Η εμπειρία μας στο αντικείμενο εγγυάται την αρχικά ομαλή ένταξη των νέων παιδιών στα εργαστήρια (τα οποία στους γονείς πολλές φορές φαντάζουν "δύσκολα") και τα παιδιά μας φροντίζουμε να εξελίσσονται τόσο στο γνωστικό όσο και στο κοινωνικό επίπεδο.

Πρέπει το παιδί να έχει εμπειρία σε υπολογιστές ή ρομποτική;

Δεν είναι απαραίτητο. Επίσης, ας ξεκαθαρίσουμε ότι άλλο είναι το «εμπειρία σε υπολογιστές» και τελείως άλλο το «προγραμματισμός υπολογιστών». Θα το δούμε αναλυτικά σε κάποιο Open Day Lab αυτό!

Θα είναι μπροστά σε υπολογιστή όλη την ώρα;

Φυσικά όχι! Αυτό θα ήταν η αποτυχία του προγράμματος! Τα παιδιά προγραμματίζουν στον Η/Υ, συσκέπτονται, συναρμολογούν, παρατηρούν το ρομπότ τους στην πράξη, διορθώνουν, μελετούν, υιοθετούν ιδέες από τις άλλες ομάδες, βελτιώνουν τα έργα τους, και ξανά από την αρχή. Ο στόχος είναι να μάθουν τα παιδιά σωστά.

Μπορεί ένα παιδί π.χ. 9 χρονών να είναι με μεγαλύτερα παιδιά;

Δεν αποκλείεται, αλλά στις ηλικίες 5-15 είναι καλύτερα για πολλούς και συγκεκριμένους λόγους να τηρείται στο CityLab ακριβώς ό,τι εφαρμόζεται ευλαβικά στον κλασσικό παιδικό αθλητισμό: τα συνομήλικα παιδιά αθλούνται μαζί, ενώ τα πραγματικά ταλέντα έχουν τον χρόνο και τον καιρό τους να ξεχωρίσουν όταν μεγαλώσουν!

Μπορούν οι γονείς να είναι στην τάξη ή στον χώρο κατά το Lab για να «βλέπουν το μάθημα»;

Οι γονείς θα ενημερώνονται για το τι θα διδάσκονται τα παιδιά, στο ειδικό Open Day. Πέραν αυτού, στα μέσα του κάθε κύκλου σεμιναρίων, προβλέπεται μία επιπλέον «μέρα των γονέων», όπου οι γονείς χωρίς να ενοχλούν (...) θα είναι μέσα στην τάξη σε πραγματικό μάθημα και θα σηκώνουν το χέρι για ερωτήσεις – αν και όταν τους το επιτρέψουν οι "μαθητές"! Ελπίζουμε να τους καταφέρουμε να κάνουν και οι ίδιοι τις κατασκευές των παιδιών, σε δικές τους ομάδες – κάτι που μέχρι τώρα όλοι «το θέλουν» αλλά η πράξη τους διαψεύδει :-)

Πώς θα δουν οι γονείς τι κατασκεύασαν τα παιδιά και τι αποκόμισαν από το κάθε Εργαστήριο ;

Στο τέλος κάθε εργαστηρίου, οι δημιουργίες των παιδιών εκτίθενται στην αίθουσα. Με ομαδική παρουσίαση από τα παιδιά και με την σχετική εξήγηση για το σκεπτικό και τη μεθοδολογία της κάθε ομάδας που έφτιαξε την εκάστοτε κατασκευή, οι γονείς θα αποτελούν το πρώτο ακροατήριο των παιδιών τους και μάλιστα καλούνται να τους υποβάλλουν όποια σχετική ερώτηση επιθυμούν (... και το αντίθετο!!!).

Τελικά τι προσπαθείτε να κάνετε στο CityLab;

To βαθύτερο νόημα και ο "extra" στόχος του CityLab είναι να αποδείξουμε στα παιδιά μας ότι μπορούν να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν, οι ίδιοι ένα robot, από το Α ώς το Ω με συνεχείς δικές τους βελτιώσεις, και όχι να αντιγράφουν απλά ένα έτοιμο (αδιάφορο αν είναι απλό ή δύσκολο) robot.

Τα παιδιά μας για παράδειγμα, έχτισαν ήδη πρωτότυπες μηχανικές κατασκευές, δημιούργησαν αλγόριθμο και πρόγραμμα για τρίλιζα, έφτιαξαν ορισμένα από τα κλασσικά arcade games και ξέρουν πολύ καλά πόσο αληθινά το χάρηκαν τα ίδια (... και εμείς περισσότερο). 

Θέλω να ρωτήσω κάτι ακόμη...

Στείλτε το στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. όπου θα σας απαντήσουμε προσωπικά και πιθανώς να το δείτε αναρτημένο στο site μας αν αφορά σε γενικό ενδιαφέρον.

CityLab Αθήνας - τηλ. 2 110 130 140

OUTSIDE 500 x 250

Το CityLab στην Αθήνα βρίσκεται στον Άλιμο - η  θετική ανταπόκριση και τα ενθουσιώδη σχόλια των μαθητών που παρακολουθούν τα μόνιμα Εργαστήριά μας αλλά και των μαθητών στις Εκπαιδευτικές Επισκέψεις των Σχολείων, μας παρακινεί να συνεχίσουμε το έργο μας, εμπλουτίζοντας συνεχώς το πρόγραμμά μας. Τα παιδιά μας οδηγούνται στις δεξιότητες του 21ου αιώνα, σωστά και ευχάριστα!

Επικοινωνία